onsdag 3 april 2013

Baka baka liten kaka - kringla inte till det !




Jajjemen..
Självklart hamnade jag på bageriavdelningen idag,
Så ingen schnitzel för mig inte .
Det blev att baka baka baka liten kaka hela dagen .

Vi fick välja vad vi ville göra,
så jag började morgonen, eftersom jag var trött och ville komma igång snabbt, med lite fusk,
och för er som känner mig, vet ju ni att detta är lite av en favorit här hemma..

Jag gjorde scones..



Of course... ;)

Dessvärre fick vi aldrig ut dom till frukost eftersom det bara finns två ugnar .
Hoppas det låter sig väl smaka till andra gruppen imorgon istället..



Men sedan efter frukost, när allt var klart, var det dags att hitta på något annat,
och eftersom jag vägrar vara en fegråtta så valde även jag att göra något nytt..
Sockerkringlor .


"Det blir fint" tänkte jag..
"det kommer nog uppehålla mig en liten stund,
Och mellan jäsningarna kan jag göra nötkakor.."


He he!
De blev färdiga lagom en timme innan vi slutade vid halv tre..
Tack vare bristen på ugnar och allt annat som lyckades komma emellan..
Det blev alltså inga kakor.

Men tro mig när jag säger det..
Jag älskar och ha att göra!


Resultatet,
alá athenas första sockerkringlor  ;



- LYCKAT -
(förutom det faktum att de blev lite klumpigare än beräknat)
Övning ger färdighet..

:)




Här har ni lite övriga bakverk från dagen;

  











4 kommentarer:

  1. Åhhh vilka fina bakverk! Cup cakes <3

    SvaraRadera
  2. Duktig du är! :-)

    SvaraRadera
  3. Tack :) Ja visst är de ! och supergott smakade det också !

    SvaraRadera
  4. Nu blev jag hungrig! Smaskiga bilder..

    SvaraRadera