fredag 3 augusti 2012

Ett vackert yrke


Jag har alltså jobbat med det här sen maj 2010.. mer eller mindre, givetvis haft några jobb emellan, men det är ju nödvändigt då detta yrke faktiskt i stort sett är ett säsongsjobb DESSVÄRRE .
Vintrarna står det mesta still liksom..fast att montera i 15-20 minusgrader är ingen höjdare .
Ni vet när verktygen börjar fastna i handskarna och det känns som fingrarna ska trilla av vilken sekund som helst, 
nej ingen höjdare .
Fast jag skulle, TROTS DET, hellre jobba i 15-20 minus med det här än att lägga papper på hög på ett kontor eller steka burgare på mcdonalds om vintarna.. (inget ont till er som gör detta dock!)


Detta var precis i slutet på november förra året:
Isaryd hette stället .
Det var ungefär 12 minusgrader morgonen vi kom dit klockan åtta och jag tog denna underbara bild som ett bevis på vad jag får uppleva i mitt yrke .
Med den här bilden så kan jag ge er lite smakprov av mina stunder som gör att jag tycker att jobbet jag har blir, lite grann, en levande fantasi ibland .
Såhär vackra mornar får definitivt inte alla starta dagen med... det är inget man upplever från insidan på ett kontor for sure! 
Det var kallt som faen... men tro mig... det är så värt det..




Att vakna och jobba i takt med dagsljuset som stiger på himlen är något av det bästa som finns .
























Jag har alltså sysslat med det här mer eller mindre, av och till, i
1,5-2 år nu...
från början då man tänkte "hur fasen ska jag fixa detta, lära mig allt det här, FATTA allt det här ?!"
till dagsläget då jag nu kan jobba självständigt om det behövs .
Det känns fantastiskt bra när man tänker tillbaka på den första tiden och man ser sig själv idag, hur man har utvecklats .
Jag är så förbannat STOLT över mig själv .


men än är vägen kvar lång.. jag är inte färdig än . 
Jag kan inte allt, jag är inte allra bäst.. men..
Det känns ännu bättre, för vet ni vad...
Jag ska ta mig dit..


Och jag är påväg .





1 kommentar:

  1. Vilken vacker bild för det första!
    Och för det andra.. jag blir allt lite avis då jag själv jobbar inomhus hela dagarna.
    Trevlig blogg!

    SvaraRadera