söndag 23 september 2012

100..120..150 %


För det första vill jag tacka alla er som besöker min blogg
Den har nu nått över 500 läsare!
Super roligt!

Iallafall..

För ca två veckor sedan startade en ny montering, ett nytt ställe alltså .
Vi har kört på ordentligt hela denna tiden .
Underbart! jag älskar det!
Och vi har nästan överträffat oss själva den här gången faktiskt..

Vi har verkligen haft ett riktigt fantastiskt samarbete dessa två veckor!
det måste jag säga .


Utgödsling - inkluderar även agrigat och det mesta av hydraul-ledning
Räls
Vattenledning
Spaltstöd
Skiv väggar
Rör väggar
foderfronter
Båsavskiljare
Bogstöd
Nackbom
Teleskop grindar
Mattor
och lite annat "småfix"
(se bilder på exempel längst ner på sidan)

Det är mycket inredning på så kort tid!
För denna gården är det mycket på två veckor..

Egentligen skulle detta vi hittills fått gjort, antagligen, tagit fyra veckor, istället för två.
men vi är ju som vi är, högt tempo är vad vi är .
Och jag verkligen fullkomligt älskar det..

Självklart är vi precis lika noggranna som alltid annars,
inget snack om saken .


Det har varit tungt och emellanåt ganska slitigt
fys test på högsta nivå skulle jag säga..
man har ofta varit helt slut på helgerna nu
har fått skippa mestadels av träningen (får ju visserligen ganska mycket träning genom jobbet)

och det är så värt det .

Jag avgudar mitt jobb .
Jag skulle inte vilja ändra på något..

Så nu kör alltså vecka nr tre igång,
och vi förväntar oss att vara klara till mitten av veckan om inget hamnar i vägen .




Bildförklaring till några av ovanstående exempel:
(detta är från tidigare ställen och all inredning är från Delaval)


 
Räls, samt teleskopgrind (ses hängades här längst fram på bilden i stolpen)



Skiv-väggar (samt foderfronter typ 1 och vattenledning)



Båsavskiljare (samt matta)



Bogstöd och nackbom (rören)



Foderfront typ 2



Rörvägg/grind



Foderfront typ 2 (bilden från Elmia lantbruksmässa 2011, monter: Delaval )






4 kommentarer:

  1. Kul att du visar bilder så man förstår vad det är du pratar om.. :)
    Bra blogg!

    SvaraRadera
  2. Du inspirerar verkligen!
    Jag tycker det vore roligt att höra mer om hur det är att arbeta som tjej i ditt jobb
    Alltså om det är någon skillnad i arbetsuppgifterna för att du är tjej?.. Hur det är att arbeta bland mest män?.. Och sånt

    Med vänlig hälsning Annika

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad roligt att höra ! Det är ju mycket syftet med bloggen, att inspirera fler .
    Du kan lita på att jag kommer skriva om det :)
    Tack för responsen!

    SvaraRadera
  4. Jättebra beskrivning av ett jobb som jag inte hade en aning om !
    Förstår nu t.o.m hur "grejorna" fungerar ;)

    SvaraRadera