fredag 7 september 2012

Smuts och glamour


Häromdagen slog en tanke mig..

Vilken skillnad det är på mig, om man jämför jobb och vardag ( för er som inte vet )
Och det slog mig med ett litet skratt på jobbet häromdagen .


Mitt yrke är ju, som sagt stundtals, väldigt väldigt smutsigt..
Jag kravlar ju mer eller mindre i antingen betongdamm eller koskit varje dag..

Låter väldigt oglamoröst, vilket det ju verkligen är, men som jag o andra sidan trivs med .
Jag trivs med det som kontrast till min fritid .



Jag är en sån person som faktiskt råkar vara väldigt renlig av mig..
Vilket man verkligen kan tycka går emot det jag jobbar med .

Jag håller rent och snyggt i mitt hem..
Jag klär mig gärna ganska fint (enligt mig) och älskar det .
Skjorta och ett par ljusa tajta jeans med ett par vita converse tex trivs jag fantastiskt bra i..
Jag menar alltså, att när man ser mig på fritiden syns det verkligen inte någonstans att jag faktiskt jobbar med det jag jobbar med..

Jag är mån om mitt utseende, naglar hår kläder..
Älskar fina smycken
skor
och parfymer.. 


På fredagkvällarna när jag kommit hem inför helgen fixar jag alltid till mina naglar så de blir fina igen,
de blir ju ganska trashade av jobbet givetvis..
Tar hand om mitt hår
och sätter på mig några snygga plagg och mina smycken igen .
det är en skön känsla, kontrasten..


Men på måndagen, då jag drar på mig arbetskläderna igen, är det samma välmående som dyker upp hos mig
som på fredagkvällen .
Jag gillar att se bra ut, vara fräsch.. men samtidigt älskar jag mig själv för att jag, på ren svenska,
inte är rädd för lite skit !
Jag har aldrig varit det heller .


Jag gillar själva grejen att ha ett smutsigt hårt arbete, se om jag kan förklara det på rätt sätt här..

Det känns renande .
känns inte så förbannat tjejigt..
Jag känner mig duktig, mångsidig och flexibel... skulle man nog kunna säga .
Smutsen påminner mig om vad jag är kapabel till .

Dessutom gör det smutsiga yrket jag har, att jag kan känna mig extra fin när jag väl gör mig fin .

Och ja..jag känner mig förbaskat stolt över att ha ett så tungt skitigt svettigt arbete !
Ganska häftigt kan jag känna...
Hårt skitigt arbete renar tamejfasen själen på en .

Hårt skitigt arbete är VERKLIGEN underskattat .



Så för er som inte vet vad jag pratar om.. vem jag är, eller hur jag ser ut på fritiden... 




3 kommentarer:

  1. Du var verkligen fin också.
    Definitivt häftigt!
    Varför kan inte vi ha såna tjejer runt oss när vi jobbar :)
    Intressant blogg
    /snickare

    SvaraRadera
  2. Det är superintressant att läsa om det här! TOPPENBLOGG!
    verkligen tummen upp! :)

    SvaraRadera