måndag 25 mars 2013

Första dagen med andan i halsen..






Idag är det den 25:e Mars 
och min första skoldag på restaurangutbildningen gick av stapeln .

Klockan 10:00 klev jag alltså in genom dörrarna, sprudlande av..
 STRESS
Att parkera i nässjö är inget jag rekommenderar, för jag hittade EN enda fem min innan vi började..
men jag hann
..med andan i halsen, säkerligen röd som en kräfta i nyllet och med mössan på sniskan då jag kastade mig in..
Kanske ska ta bussen imorgon ?

Okey..
Jag och min grupp, totalt 7 pers som vi är, samlades i ett klassrum som var, typ, 450 grader varmt
och blev tilldelade varsin pärm med ca 15 papper att fylla i, 
allt från hobbies till förkunskaper skulle dokumenteras..
och vi fick infon att nu första veckan, är teori som gäller .
Kanske inte min högsta önskan, men inte gråter jag för det inte..

Lika bra att börja med det tråkiga, så har man det roliga att se framemot istället, inte sant ?


Så vi gick ut och bort till köket
där vi i framtiden givetvis kommer spendera mycket tid .
Vi fick ta plats på varsin stol i matsalen bland skränig musik och i en lokal hämtad direkt från istiden..
(Tur man är förberedd med vantar och mössa minsann..)
Och satte oss ner för att mala ner alla frågorna i atomer .

Gruppen kom jag direkt överens med.. inga problem där inte .
Glada trevliga sociala människor som jag säkert ska ha ett superroligt sammarbete med!
Vi började snabbt prata och så snart vi förstått att ingen var otäck började även stämningen gå från förnäma leenden till äkta små skratt .

Allt som allt så var den här första dagen antagligen inte riktigt som jag väntade mig
men ändå..
minst lika bra 
Jag är nöjd .

Jag undrar hur morgondagen blir ?
ser jag fram emot..
Då introduceras vi för resterande grupper .






2 kommentarer:

  1. låter spännande :) och du som är så duktig på mat så kommer det att gå galant :) <3

    SvaraRadera