måndag 1 april 2013

Första veckan.. KaOs ?






Jag har alltså gått igenom den första testveckan, som det kallas, med teori .
Det har varit lite av kaosartat faktiskt..

1. Vi har fått ytterst lite hjälp,
2. Blivit satta rakt upp och ner på en stol med flera papper och femtioelva olika frågor om tex;
Hygien, vikt och mått, hantering av livsmedel, hämning av mikroorganismer, diskteknik, kyckling, fisk, fågel, grönsaker och kryddor .
(Som vi fick prov på i slutet av veckan, torsdags )

3. vi fick ingen riktig information mer än ett papper med tider och telefonnummer på..
4. läromedlen fick vi själva leta upp,
5 . och läraren såg vi knappt röken av..



MEN jag är som sagt verkligen inte den som är den, dvs den som gnäller eller protesterar i högan sky .

Det heter ju testvecka av en anledning .

Detta är säkert en grej de kör bara för att kolla hur pass aktiva och villiga vi faktiskt är,
hur vi klarar oss ensamma,
hur vi fungerar i gruppen,
hur vi löser problem på egen hand..

För det är ju faktiskt PRECIS vad man ställs inför ute i arbetslivet sen .


Jag måste ändå ge mig själv och min grupp eloge.. 
Vi har arbetat fantastiskt bra ihop denna första vecka .
Skönt att se att alla VILL, och att de mer än gärna samarbetar .
Detta kommer gå hur fint som helst, det betvivlar jag inte en endaste sekund .

Så allt som allt, så ger jag tummen upp !



Nu var det ju inte så att vi bara hade tråkig teori, nej nej..
I torsdags vet ni, då blev vi bjudna på superfint påskbord som de andra eleverna lagat .
Lyckades ta några bilder :


Massor av mat fanns det och gott var det!
Känns lovande...



Så..
Nu denna veckan, imorgon, kör alltså testvecka nr 2 igång;
Den praktiska delen .
SPÄNNANDE 
Har jag sett enormt fram emot .
Har även fått höra att vi spontant kommer testas i kyckling kött och fisk bland annat..



Vill ni veta en hemlis...... ?

Jag har aldrig tillagat kyckling.. ;)





Fortsättning följer....


1 kommentar: