onsdag 17 april 2013

Nu blir det andra bullar - Hey SHIT HAPPENS!






Dagens utmaning för mig i köket idag bestod av att göra en fiskrätt .

Ha! ja kära nån..

;)

och eftersom jag inte har någon skam i kroppen så delar jag ju även med mig av mina missöden..



Fiskbullar fick jag för mig att göra;

"DET har säkert ingen gjort och hemlagade sådana kan ju bli spännande " 
tänkte nog inte riktigt efter om jag ska vara ärlig..


Kanske finns en anledning till varför ingen tidigare gjort det ?
;)



Alltså.. faktiskt..
Hur många gillar fiskbullar ? Ärligt.. 
Jo jag.. och det är ABBA's liksom.. behöver jag säga mer ?



nå..

Om det är svårt att få till bullarna ?
it´s a bitch.. 

Svårt att veta exakt vilken konsistens de skulle ha ?
Damn you ABBA's fiskbullar..

Hur det smakade ?
Mer levande än död..

Vad jag tänkte efter en timme ?
vad var det här för blåst idé ? "

Vad jag tänkte efter två timmar ?
" Fan ta dig Per Morberg.."




Till mitt "fiskmos" fick jag göra två olika såser (och ris)

En currysås; med lök, äpple och fiskfond..
En enkel grundsås; med grädde peppar och lite mer fiskfond




Betyget från läraren: (Åh herrejäklar kors i taket)
Bullarna var lite väl lösa, men såserna goda..

Betyget från de andra: Vissa tyckte faktiskt om det.. och andra inte.. 

Betyget från mig: Usch.. jag gör helst aldrig om det.. maten var egentligen inga större fel på ändå,
men jag tyckte inte om själva smaken och det var inte speciellt roligt att laga heller .


Slutsatsen:

Jag håller mig till ABBA's i fortsättningen.. ;)






Förra veckan gjorde jag kockosgifflar..


Första plåten..
Tycker ni inte jag ska satsa på en bagarkarriär ?






men okej då.
andra plåten blev iallafall bra .
Om det inte hade varit för att jag rev ner för mycket av apelsinskalet i fyllningen,
BESKT.. ;) 



men vet ni vad..


Shit happens!
ÖVNING GER FÄRDIGHET..

:D



förutom fiskbullar då...

















4 kommentarer:

  1. Fiskbullar usch ;) och i currysås? njaaa ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Currysåsen var faktiskt att rekommendera att ha till då det tog udden av den starka fisksmaken lite grann :)

      Radera
  2. Var får du allt ifrån ?!
    Satsa på "skrivarbanan" istället för "bullbanan ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ! :) men vem vet vart min framtid bär.. ;)

      Radera